Obchodní podmínky
1. Základní ustanovení
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) vydané v souladu s ustanovením § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), upravují vzájemná práva a povinnosti mezi společností VapeForLife s.r.o., IČO: 09148515, DIČ: CZ09148515, se sídlem Roháčova 145/14, Praha 3, PSČ 130 00, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 331672 (dále jen „Prodávající“) a fyzickou nebo právnickou osobou, která jako kupující (dále jen „Kupující“) uzavírá kupní smlouvu prostřednictvím internetového obchodu provozovaného Prodávajícím na webové stránce www.zatiskni.cz (dále jen „Internetový obchod“).
1.2. Kontaktními údaji Prodávajícího pro komunikaci s Kupujícím jsou:
- e-mailová adresa: info@zatiskni.cz
- telefonní číslo: +420 733 490 788
- adresa provozovny: Pokratická 2240, 412 01 Litoměřice
1.3. Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást každé kupní smlouvy uzavírané prostřednictvím Internetového obchodu. Jakákoli individuální ujednání mezi Prodávajícím a Kupujícím obsažená ve smlouvě mají před těmito obchodními podmínkami přednost.
1.4. Kupní smlouva, jakož i veškerá komunikace mezi Prodávajícím a Kupujícím, se uzavírá a vede výhradně v českém jazyce. Právní vztahy vznikající z této smlouvy se řídí právním řádem České republiky.
2. Vymezení pojmů
2.1. Cena znamená finanční částku uvedenou u jednotlivého zboží v nabídce Internetového obchodu, kterou je Kupující povinen uhradit za dodání vybraného zboží, včetně všech zákonných daní a poplatků, pokud není výslovně uvedeno jinak.
2.2. Cena za dopravu je částka, kterou Kupující hradí za doručení zboží, a zahrnuje rovněž veškeré náklady spojené s jeho zabalením, manipulací a odesláním k přepravě.
2.3. Celková cena je souhrnem Ceny a Ceny za dopravu, přičemž se jedná o celkovou částku, kterou je Kupující povinen Prodávajícímu uhradit za zboží a jeho dodání.
2.4. DPH označuje daň z přidané hodnoty ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, kterou je Prodávající povinen uplatnit vůči Kupujícímu, pokud je plátcem daně.
2.5. Faktura je daňový doklad vystavený Prodávajícím v souladu s příslušnými právními předpisy, zejména zákonem o dani z přidané hodnoty, potvrzující uzavření kupní smlouvy a úhradu Celkové ceny Kupujícím.
2.6. Objednávka znamená právně závazný návrh Kupujícího na uzavření kupní smlouvy, učiněný prostřednictvím Internetového obchodu, telefonicky nebo e-mailem, který se vztahuje na konkrétně vymezené zboží.
2.7. Uživatelský účet je elektronický účet vytvořený Kupujícím na základě registrace v Internetovém obchodě, který umožňuje správu osobních údajů, sledování historie objednávek a urychlení budoucích nákupů.
2.8. Kupující je fyzická nebo právnická osoba, která s Prodávajícím prostřednictvím Internetového obchodu uzavírá kupní smlouvu, přičemž se může jednat o spotřebitele i podnikatele.
2.9. Zboží označuje veškeré výrobky nabízené Prodávajícím v Internetovém obchodě, které je možné zakoupit a které tvoří předmět kupní smlouvy.
3. Informace o zboží a cenách
3.1. Informace o zboží nabízeném k prodeji prostřednictvím internetového obchodu, včetně jeho hlavních technických a funkčních vlastností, specifikace, možného způsobu použití a vizuální prezentace, jsou uvedeny u jednotlivých produktů přímo v katalogu internetového obchodu. Součástí této informace je vždy i aktuální prodejní cena konkrétního zboží. Tato cena je uváděna jako konečná, tj. včetně veškerých daní, poplatků a v souladu s platnými právními předpisy také včetně daně z přidané hodnoty (DPH), a je platná po celou dobu, po kterou je produkt zobrazen v nabídce na webovém rozhraní internetového obchodu, není-li výslovně uvedeno jinak.
3.2. V případě, že z povahy zboží vyplývá, že jej nelze vrátit běžnou poštovní cestou (například kvůli jeho velikosti, křehkosti nebo jiné zvláštní vlastnosti), je tato skutečnost zohledněna v informaci o ceně, přičemž veškeré náklady na případné vrácení zboží v takovém případě nese Kupující. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány na internetových stránkách Prodávajícího, a tím nejsou dotčena ustanovení o možnosti individuálního sjednání cenových a obchodních podmínek mezi Kupujícím a Prodávajícím.
3.3. Veškerá prezentace zboží, včetně jeho vyobrazení, popisů a cenových údajů umístěných na webových stránkách internetového obchodu, má výlučně informativní charakter a nepředstavuje právně závaznou nabídku na uzavření kupní smlouvy ve smyslu § 1732 odst. 2 občanského zákoníku. Prodávající si výslovně vyhrazuje právo neuzavřít kupní smlouvu v případě, že se u zboží vyskytne zjevná cenová nebo popisná chyba, nebo pokud zboží již není skladem.
3.4. Internetový obchod rovněž obsahuje informace o nákladech spojených s balením, manipulací a dodáním zboží Kupujícímu, přičemž tyto náklady se vztahují výhradně na dodání v rámci území České republiky, pokud není výslovně uvedeno nebo individuálně sjednáno jinak. Uvedené náklady se automaticky přičítají k ceně zboží při vytváření objednávky a jsou součástí celkové ceny uvedené v souhrnu objednávky před jejím odesláním.
3.5. Slevy z kupní ceny, akční nabídky, věrnostní nebo marketingové programy, slevové kupony či jiné cenové výhody, které mohou být Kupujícímu nabídnuty, nelze bez dalšího mezi sebou kombinovat. Výjimku z tohoto pravidla může představovat pouze výslovné prohlášení nebo písemný souhlas Prodávajícího, v němž bude kombinace konkrétních slev výslovně umožněna.
4. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
4.1. Kupující bere na vědomí, že náklady, které mu vzniknou v souvislosti s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na připojení k internetu a na telefonní hovory) za účelem uzavření kupní smlouvy prostřednictvím internetového obchodu, si hradí samostatně. Tyto náklady se neliší od základní sazby telekomunikačních operátorů.
4.2. Kupující je oprávněn provést objednávku zboží prostřednictvím následujících způsobů: (i) pomocí uživatelského účtu, pokud si jej Kupující zřídil v rámci registrace na internetovém obchodě, nebo (ii) vyplněním objednávkového formuláře bez nutnosti registrace.
4.3. V rámci procesu zadávání objednávky Kupující vybírá konkrétní zboží v požadovaném množství, dále volí způsob úhrady kupní ceny a způsob doručení zboží.
4.4. Před finálním odesláním objednávky má Kupující možnost zkontrolovat a případně upravit veškeré údaje vložené do objednávky. Objednávku odešle kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“, přičemž tímto úkonem stvrzuje, že se seznámil s obchodními podmínkami a souhlasí s nimi.
4.5. Prodávající bez zbytečného odkladu po obdržení objednávky odešle Kupujícímu na jeho e-mailovou adresu uvedenou v objednávce potvrzení o přijetí objednávky. Toto potvrzení je automatické, slouží pouze jako potvrzení doručení objednávky a samo o sobě nezakládá vznik kupní smlouvy, pokud není výslovně uvedeno jinak. Součástí potvrzovacího e-mailu jsou i aktuální obchodní podmínky Prodávajícího.
4.6. Kupní smlouva je uzavřena teprve okamžikem, kdy Prodávající výslovně potvrdí objednávku Kupujícímu formou samostatného e-mailu o přijetí objednávky, případně doručením potvrzené objednávky či vystavené faktury.
4.7. V případě, že Prodávající nebude schopen splnit některý z požadavků uvedených v objednávce (např. nedostupnost zboží, změna ceny), zašle Kupujícímu návrh na změnu objednávky ve formě upravené nabídky. Tato upravená nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a smlouva je v tomto případě uzavřena až okamžikem přijetí této nabídky Kupujícím.
4.8. Kupující může zrušit svou objednávku až do okamžiku, kdy mu Prodávající doručí potvrzení o přijetí objednávky. Zrušení je možné provést telefonicky nebo elektronicky prostřednictvím kontaktů uvedených v těchto obchodních podmínkách.
4.9. Pokud dojde k technické chybě při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě nebo v průběhu objednávání, není Prodávající povinen dodat zboží za tuto zjevně nesprávnou cenu, a to ani tehdy, pokud již bylo Kupujícímu zasláno potvrzení o obdržení objednávky. V takovém případě Prodávající bez zbytečného odkladu kontaktuje Kupujícího s návrhem na opravu objednávky, čímž vzniká návrh nové kupní smlouvy.
4.10. Pro účely uzavření kupní smlouvy je Kupující povinen vyplnit objednávkový formulář obsahující zejména: (i) specifikaci objednávaného zboží prostřednictvím funkce „Přidat do košíku“, (ii) informace o způsobu úhrady celkové ceny a způsobu doručení, (iii) identifikační a kontaktní údaje včetně jména, příjmení, doručovací adresy, telefonního čísla a e-mailové adresy.
4.11. Po dokončení objednávky a odsouhlasení obchodních podmínek zatrhnutím příslušného políčka je Kupující přesměrován na stránku shrnující objednávku, kde ji může naposledy zkontrolovat. Kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“ objednávku definitivně odešle Prodávajícímu a ta se považuje za závazný návrh na uzavření kupní smlouvy.
4.12. Veškeré přijaté objednávky jsou pro Kupujícího závazné. V případě pochybností si Prodávající vyhrazuje právo objednávku odmítnout nebo požádat o její zpřesnění, zejména pokud má důvodné podezření na neseriózní jednání nebo v případě výrazné chyby v údajích.
5. Zákaznický účet
5.1. Kupující má možnost si v internetovém obchodě vytvořit zákaznický účet, a to na základě své dobrovolné registrace. V rámci tohoto zákaznického účtu může následně spravovat své objednávky, přístupové údaje a mít přehled o historii svých nákupů. Zboží je možné objednávat i bez předchozí registrace.
5.2. Při registraci a při každém jednotlivém objednávání zboží je kupující povinen uvádět všechny požadované údaje pravdivě a aktuálně. Pokud dojde ke změně některého z údajů uvedených při registraci, je kupující povinen tuto změnu bezodkladně provést ve svém uživatelském účtu. Prodávající bude považovat všechny údaje zadané kupujícím za správné.
5.3. Přístup do zákaznického účtu je chráněn uživatelským jménem a heslem, které si kupující zvolí při registraci. Kupující je povinen tyto přihlašovací údaje uchovávat v tajnosti a nepředávat je žádné třetí osobě. Prodávající nenese odpovědnost za jakékoli zneužití zákaznického účtu způsobené porušením této povinnosti kupujícím.
5.4. Kupující není oprávněn umožnit přístup ke svému zákaznickému účtu jiným osobám. Veškeré úkony provedené prostřednictvím zákaznického účtu kupujícího se považují za úkony samotného kupujícího.
5.5. Prodávající si vyhrazuje právo zákaznický účet kupujícího zrušit, a to zejména v případě, že tento účet nebude aktivně využíván po dobu delší než 12 měsíců, nebo v případě, že kupující poruší své povinnosti vyplývající z kupní smlouvy nebo těchto obchodních podmínek.
5.6. Kupující bere na vědomí, že zákaznický účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména z důvodu nutné technické údržby systému na straně prodávajícího nebo třetích osob.
6. Platební podmínky a dodání zboží
6.1. Kupní cenu za objednané zboží, včetně případných nákladů na dodání, balení a případného manipulačního poplatku, je Kupující oprávněn uhradit následujícími způsoby:
6.1.1. Bezhotovostně převodem na účet Prodávajícího vedený u FIO banky, č. ú. 2401808122/2010.
6.1.2. V hotovosti při osobním odběru na provozovně Prodávajícího.
6.1.3. V hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru na výdejním místě Zásilkovna.cz či PPL.
6.1.4. Dobírkou při převzetí zboží od dopravce.
6.1.5. Platební kartou prostřednictvím platební brány Global Payments – při platbě online.
6.2. Kupující je povinen spolu s kupní cenou uhradit rovněž náklady spojené s balením a dodáním zboží. Tyto náklady jsou součástí Celkové ceny uvedené v objednávce. Pokud není výslovně sjednáno jinak, rozumí se pod pojmem „kupní cena“ součet ceny za zboží a nákladů spojených s jeho dodáním.
6.3. V případě platby v hotovosti nebo na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby převodem je kupní cena splatná do dvou pracovních dnů od uzavření kupní smlouvy.
6.4. Při platbě prostřednictvím platební brány je Kupující povinen dodržet pokyny daného poskytovatele elektronických plateb. Platba je považována za uhrazenou v okamžiku, kdy je částka připsána na účet Prodávajícího.
6.5. Prodávající nevyžaduje po Kupujícím žádnou zálohu. Úhrada kupní ceny před expedicí zboží se nepovažuje za zálohu.
6.6. Prodávající vystaví Kupujícímu na základě uzavřené smlouvy a provedené platby daňový doklad – fakturu, kterou zašle na elektronickou adresu Kupujícího nebo ji přiloží ke zboží.
6.7. Podle zákona o evidenci tržeb je Prodávající povinen vystavit Kupujícímu účtenku a zároveň evidovat přijatou tržbu u správce daně online, případně nejpozději do 48 hodin v případě technického výpadku.
6.8. Nákup v internetovém obchodě je umožněn pouze osobám starším 18 let. Ověření věku je prováděno přepravcem nebo obsluhou na provozovně na základě platného dokladu totožnosti. Zboží nebude vydáno jiné osobě než té, která je uvedena v objednávce.
6.9. Dodání zboží probíhá následujícími způsoby, přičemž Kupující si volí způsob dopravy při zadávání objednávky:
6.9.1. Dodání na adresu uvedenou Kupujícím v objednávce (doručení přepravcem – např. PPL).
6.9.2. Dodání na výdejní místo Zásilkovny nebo do Zásilkovna Boxu.
6.9.3. Dodání do PPL ParcelBoxu.
6.9.4. Osobní odběr v provozovně Prodávajícího.
6.10. Náklady na dopravu jsou uvedeny při výběru dopravce v objednávkovém formuláři a následně potvrzeny v souhrnu objednávky. V případě, že Kupující zvolí specifický způsob doručení, který není standardně nabízen, nese plnou odpovědnost za dodatečné náklady a případná rizika s tímto způsobem spojená.
6.11. Kupující je povinen převzít zboží na adrese uvedené v objednávce. Pokud je z důvodů na straně Kupujícího nutné doručování opakovat nebo využít jiného způsobu dopravy, je Kupující povinen uhradit náklady s tímto související.
6.12. Při převzetí zboží je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu a případné poškození ihned oznámit dopravci. Kupující má právo zásilku s poškozeným obalem odmítnout převzít.
6.13. Vlastnické právo ke zboží přechází na Kupujícího až okamžikem úplného zaplacení kupní ceny včetně nákladů na dodání, avšak nejdříve při převzetí zboží. Riziko poškození a ztráty zboží přechází na Kupujícího okamžikem převzetí zboží.
6.14. Pokud Kupující bez oprávněného důvodu zboží nepřevezme, není tím dotčeno právo Prodávajícího požadovat náhradu nákladů na doručení a manipulaci. Nepřevzetí zboží není považováno za platné odstoupení od smlouvy. Prodávající je v takovém případě oprávněn od smlouvy odstoupit a účtovat manipulační poplatek a poštovné.
7. Odstoupení od smlouvy
7.1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu, a to ve lhůtě 14 dnů ode dne:
- převzetí zboží,
- převzetí poslední části zboží, pokud je objednávka rozdělena do více částí,
- převzetí první dodávky zboží, pokud se jedná o pravidelné opakované dodávky zboží.
7.2. Právo na odstoupení od smlouvy se nevztahuje na případy uvedené v § 1837 občanského zákoníku, zejména na smlouvy:
- o poskytování služeb, které byly splněny s předchozím výslovným souhlasem Kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení,
- o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání Kupujícího nebo pro jeho osobu,
- o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
- o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které Kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
- o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím souhlasem Kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení.
7.3. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy postačuje odeslání oznámení o odstoupení Prodávajícímu před jejím uplynutím. Kupující může pro odstoupení využít vzorový formulář, který je dostupný na webových stránkách Prodávajícího.
7.4. Kupující je povinen zboží vrátit nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Náklady na navrácení zboží nese Kupující, a to i v případě, kdy zboží nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou.
7.5. Prodávající vrátí Kupujícímu všechny přijaté peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání zboží (nikoli však vyšší, než odpovídají nejlevnějšímu nabízenému způsobu doručení), bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy byl informován o rozhodnutí Kupujícího odstoupit od smlouvy. Prodávající není povinen vrátit peněžní prostředky dříve, než mu bude zboží vráceno nebo Kupující prokáže, že zboží odeslal.
7.6. Kupující je povinen vrátit zboží v původním stavu, nepoškozené, neopotřebené a čisté, a pokud možno v původním obalu. Prodávající si vyhrazuje právo započíst případné nároky na náhradu škody proti nároku Kupujícího na vrácení kupní ceny.
7.7. Prodávající může odstoupit od smlouvy v případě vyprodání zásob, nedostupnosti zboží nebo přerušení výroby ze strany dodavatele. V takovém případě informuje Kupujícího bez zbytečného odkladu a vrátí mu všechny přijaté finanční prostředky do 14 dnů, a to stejným způsobem, jakým byly přijaty, není-li dohodnuto jinak.
8. Práva z vadného plnění
8.1. Prodávající odpovídá Kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady, zejména že v době převzetí:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a pokud takové ujednání chybí, má vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal, nebo které Kupující mohl očekávat s ohledem na povahu zboží a reklamu;
- je zboží vhodné k účelu, který Prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží obvykle používá;
- odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, pokud byla jakost nebo provedení určena podle vzorku nebo předlohy;
- je dodáno v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;
- a že zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
8.2. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí. To neplatí u zboží prodávaného za nižší cenu pro vadu, pro kterou byla sleva sjednána, na opotřebení způsobené obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře užívání nebo opotřebení při převzetí, nebo pokud to vyplývá z povahy věci.
8.3. V případě vady může Kupující požadovat:
- odstranění vady opravou;
- přiměřenou slevu z kupní ceny;
- výměnu zboží za nové (pokud to není vzhledem k povaze věci nepřiměřené);
- nebo může od smlouvy odstoupit, pokud se jedná o vadu podstatnou.
8.4. Kupující má rovněž právo odstoupit od smlouvy:
- pokud má věc podstatnou vadu;
- pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě;
- nebo při větším počtu vad.
8.5. Práva z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud věc před převzetím věděl, že má vadu, anebo pokud vadu sám způsobil.
8.6. Reklamaci lze uplatnit:
- osobně na provozovně Prodávajícího,
- nebo doručením zboží spolu s vyplněným reklamačním protokolem a dokladem o koupi.
8.7. Prodávající nebo jeho pověřený pracovník rozhodne o reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 pracovních dnů, ve složitých případech s přihlédnutím k době nutné na odborné posouzení. Reklamace musí být vyřízena do 30 dnů, pokud se strany nedohodnou jinak. Nevyřízení reklamace ve lhůtě se považuje za podstatné porušení smlouvy.
8.8. Prodávající vystaví Kupujícímu písemné potvrzení o přijetí a vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, nebo písemné zdůvodnění zamítnutí reklamace.
8.9. V případě oprávněné reklamace má Kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práva z vadného plnění, a to do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby.
8.10. Kupující má právo volby mezi nároky z vadného plnění, není-li to s povahou vady nebo povahou zboží v rozporu.
8.11. Práva a povinnosti stran se v otázce vadného plnění řídí zejména § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
8.12. Podrobnosti může upravovat reklamační řád, je-li vydán a zveřejněn Prodávajícím.
9. Doručování
9.1. Veškerá písemná korespondence související s právními vztahy vzniklými na základě uzavření kupní smlouvy nebo používáním internetového obchodu může být mezi smluvními stranami doručována prostřednictvím elektronické pošty, není-li výslovně stanoveno jinak.
9.2. Kupující doručuje korespondenci na e-mailovou adresu Prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách (např. info@zatiskni.cz), přičemž za doručené se považují všechny zprávy doručené do e-mailové schránky Prodávajícího.
9.3. Prodávající doručuje Kupujícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou Kupujícím při registraci nebo v objednávce, a pokud takovou adresu neuvede, pak na adresu, kterou v rámci další komunikace poskytne.
9.4. Zpráva je považována za doručenou okamžikem jejího přijetí na server příchozí pošty druhé smluvní strany. K zajištění důvěryhodnosti doručování může být zpráva opatřena elektronickým podpisem nebo odeslána z adresy výslovně uvedené ve smluvních dokumentech.
9.5. Pokud některá ze smluvních stran změní doručovací elektronickou adresu, je povinna o této změně neprodleně informovat druhou smluvní stranu, jinak odpovídá za škodu vzniklou v důsledku nedoručení zásilky.
10. Mimosoudní řešení sporů
10.1. Prodávající tímto prohlašuje, že není ve vztahu ke Kupujícímu vázán žádnými dobrovolně přijatými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.
10.2. Stížnosti spotřebitelů jsou ze strany Prodávajícího vyřizovány elektronicky prostřednictvím e-mailové adresy info@zatiskni.cz. O výsledku vyřízení stížnosti bude Kupující informován rovněž elektronickou formou na adresu, kterou uvedl v objednávce nebo ve svém zákaznickém účtu.
10.3. V souladu s ustanovením § 20d a násl. zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, informuje Prodávající Kupujícího – spotřebitele, že subjektem příslušným k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 00020869, webové stránky: https://adr.coi.cz/cs. Tuto platformu lze využít pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy.
10.4. Kupující může pro řešení spotřebitelských sporů z přeshraničního prodeje využít rovněž online platformu pro řešení sporů zřízenou Evropskou komisí na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr. Kontaktním místem v České republice pro tuto platformu je Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz.
10.5. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Dohled nad výkonem živnostenské činnosti provádí příslušný živnostenský úřad. Dohled nad dodržováním předpisů na ochranu spotřebitele vykonává Česká obchodní inspekce.
11. Recenze
11.1. Prodávající umožňuje vkládání recenzí produktů přímo prostřednictvím webového rozhraní obchodu. Recenze mohou být přidávány jak registrovanými, tak i neregistrovanými uživateli. Aby byla zajištěna maximální transparentnost a důvěryhodnost hodnocení, je ke každé recenzi přidáno číslo objednávky, pokud byla recenze odeslána po zakoupení daného produktu.
11.2. Recenze slouží ostatním zákazníkům jako uživatelská zpětná vazba a mohou být zveřejněny u jednotlivých produktů či jako celkové hodnocení e-shopu. Umožňujeme hodnocení produktů i našeho internetového obchodu přímo na stránkách www.zatiskni.cz nebo prostřednictvím nezávislého portálu Heureka.cz.
11.3. Recenze ze serveru Heureka.cz jsou automaticky přenášeny a zobrazovány i na stránkách našeho internetového obchodu, přičemž podmínky zveřejnění se řídí pravidly dané platformy. Recenze obsahující vulgarismy, nepravdivé údaje nebo porušující zásady slušné komunikace mohou být správcem systému skryty nebo odstraněny.
12. Závěrečná ustanovení
12.1. Veškeré právní vztahy vznikající mezi Prodávajícím a Kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud smluvní vztah založený Kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, obě strany sjednávají, že se tento vztah řídí českým právem. Tímto ujednáním nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů jiného státu, která nelze smluvně vyloučit.
12.2. Prodávající není ve vztahu ke Kupujícímu vázán žádnými dobrovolnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
12.3. Veškerý obsah internetového obchodu, zejména jeho grafické prvky, texty, popisy produktů, fotografie, loga, obchodní značky, multimediální prvky a struktura rozhraní, je chráněn právem duševního vlastnictví. Jakékoli kopírování, ukládání, úpravy, šíření či jiné využití tohoto obsahu bez předchozího písemného souhlasu Prodávajícího je zakázáno a může být považováno za porušení autorského zákona č. 121/2000 Sb.
12.4. Prodávající neodpovídá za případné chyby způsobené zásahy třetích osob do internetového obchodu nebo jeho neoprávněným užíváním. Kupující se zavazuje, že nebude při využívání internetového obchodu provádět žádné úkony, které by mohly negativně ovlivnit jeho funkčnost, bezpečnost nebo celkový provoz systému.
12.5. Změny a doplňky obchodních podmínek může Prodávající provést jednostranně, přičemž platí, že nová verze obchodních podmínek se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené po jejich účinnosti. V případě, že má Kupující zřízený uživatelský účet, nebo má být na základě již uzavřené smlouvy uskutečněna pravidelná či opakovaná dodávka zboží, bude o změně informován na svoji e-mailovou adresu nejméně 14 dní před nabytím účinnosti nových podmínek. Pokud Kupující ve lhůtě 14 dní od doručení této informace smlouvu nevypoví, platí, že s novým zněním obchodních podmínek souhlasí.
12.6. Kupující tímto přebírá na sebe riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
12.7. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována Prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná třetím osobám. Na vyžádání Kupujícího může být její kopie poskytnuta v elektronické nebo listinné formě.
12.8. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 28. 12. 2022 a byly naposledy revidovány dne 17. 6. 2025.